29 TC: ćwiczenie mięśni dna miednicy – Technika Pelvicore

We wcześniejszym poście <<<KLIK>>> pisałam, że po zarejestrowaniu się na stronie CoreWellness otrzymamy książeczkę i płytę z ćwiczeniami. Przesyłka dotarła do mnie jakiś czas temu razem z próbką wkładki.

Płytę przejrzałam dość pobieżnie, zawiera ona 20-sto minutowy trening z Kari Bo, zgodny z techniką Pelvicore. Ćwiczenia mają za zadanie wzmocnić nie tylko mięśnie dna miednicy, lecz też kręgosłupa i brzucha, tak by mieć pełną kontrolę nad swoim ciałem. Skierowane są do kobiet, które mają problemy z nietrzymaniem moczu. Dla kobiet w ciąży dołączona jest specjalna książeczka z zestawem 6 ćwiczeń. Pozostałe ćwiczenia prezentowane na płycie wykonywane są np. na brzuchu, więc już nie dla przyszłych mam. Jednak wg tej książeczki problem z nietrzymaniem moczu pojawia się właśnie u kobiet po porodzie, także zestaw pełnych ćwiczeń może przydać nam się na potem 🙂

Niestety otrzymanym materiał nie powalił mnie na kolana, raczej wolę sama wykonywać ćwiczenia i mam wrażenie, że płyta jest kierowana do osób starszych. Trening jest bardzo powolny a lektor też nie zachwyca. Dodatkowo możemy posłuchać ‚prawdziwych’ historii kilku kobiet, które przekonują, że o swoim problemie powinno się przede wszystkim rozmawiać z innymi.

Mimo wszystko, jeśli któraś przyszła mama chciałaby zacząć ćwiczyć mięśnie Kegla a nie wie jak zacząć, to warto zajrzeć do książeczki dołączonej do płyty. A próbka też może się przydać 🙂